Seniorka straciła ponad 60 tysięcy złotych - apelujemy o ostrożność
Oszuści nieustannie udoskonalają swoje metody! Podszywają się pod bliskich, policjantów czy inne osoby publiczne, aby zdobyć twoje zaufanie. Wykorzystują presję czasu, aby osoba oszukiwana nie miał chwili na zastanowienie się i wycofanie. W ten sposób 77-letnia mieszkanka Dobrodzienia straciła swoje oszczędności. Apelujemy do osób młodych - pamiętajcie o bliskich seniorach. Przypominajcie im, jak się zachować w sytuacji gdy ktoś żąda od nich pieniędzy.
Kilka dni temu 77-letnia mieszkanka Dobrodzienia odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako funkcjonariusz Policji. Oszust poinformował seniorkę o sprawie rzekomych przesyłek poleconych, w której niejasnych okolicznościach miało dojść do próby wyłudzenia pieniędzy. W trakcie rozmowy fałszywy policjant zapytał seniorkę czy ma w domu gotówkę. 77-latka ujawniła, że posiada oszczędności w złotówkach i w euro. Na miejsce przyjechał mężczyzna, który pod pretekstem „zabezpieczenia” pieniędzy opuścił mieszkanie z oszczędnościami.
Seniorka z Dobrodzienia straciła ponad 60 000 złotych. Teraz nad sprawą pracują dobrodzieńscy policjanci, którzy, ustalili, że tego samego dnia zaistniało jeszcze kilka prób oszustwa, w których seniorzy nie dali się nabrać! W jednym z przypadków 78-letnia mieszkanka Dobrodzienia zwróciła uwagę na to, że „rozmowa jest nagrywana.” Seniorka poddała pod wątpliwość, aby poczta nagrywała rozmowy, na co oszust zareagował agresją i wyzwiskami, po czym sam się rozłączył.
Przypominamy jak nie stać się ofiarą oszustwa:
-
należy zachować zdrowy rozsądek i ostrożność – jeśli dzwoni do nas osoba, która podaje się za członka rodziny i prosi o pieniądze nie należy podejmować żadnych pochopnych decyzji;
-
jeśli chodzi o członka rodziny, zadzwoń do niego i dowiedz się, czy faktycznie potrzebuje twojej pomocy. Opowiedz osobie bliskiej o zaistniałym zdarzeniu;
-
nigdy nie udzielaj przez telefon informacji, jaką ilość pieniędzy posiadasz w domu czy na koncie bankowym;
-
nigdy na czyjeś zlecenie nie przekazuj pieniędzy, nie podpisuj dokumentów, nie zakładaj kont w banku, nie zaciągaj kredytów i nie ujawniaj swoich danych osobowych, numerów PIN, haseł;
-
nie ulegaj presji jaką wywiera telefoniczny rozmówca;
-
poinformuj Policję! Każdą próbę wyłudzenia pieniędzy można zgłaszać w dowolnej jednostce lub dzwoniąc pod numer alarmowy 112.
Pamiętaj!
-
Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy i nigdy nie dzwoni z takim żądaniem.
-
Policja nigdy nie informuje telefonicznie o prowadzonych działaniach, „akcjach policyjnych”.
-
Jeżeli odebrałeś taki telefon bądź pewien, że dzwoni oszust.